Bliv medlem her, og modtag Praktisk Økologi 6 gange årligt.
Af Karna Maj
Praktisk Økologi 1/2007, side 4
Det er, mens børnene er små, at vi skal give dem fornemmelsen for frøets fantastiske muligheder, når det puttes ned i et hul i jorden. Give dem fornemmelsen af planter, som vokser helt op i himlen. Lade dem plukke blomster i alle regnbuens farver, grave spiselige knolde op af jorden, lære forskellen på grønne og røde jordbær og lade dem finde ud af, at det man dyrker selv, smager allerbedst.
Af Veronica Bay og Mette Jørgensen
Praktisk Økologi 1/2007, side 22
På ydre Nørrebro ligger en af Københavns sidste tilbageværende skolehaver. Her kan børn fra stenbroen opleve dyrkningens mirakel og naturens overflod. Veronica Bay har besøgt haven og talt med folkene bag og børnene.
Af Alice Nøhr
Praktisk Økologi 1/2007, side 28
De fleste danske skolegårde har et kæmpe potentiale, som ikke bliver udnyttet. Grønne skolegårde giver ikke alene bedre legemuligheder. De kan også bruges til læring og fortæring.
Af Anders Bech
Praktisk Økologi 3/2014, side 10
Anlæg en spisehave som dine børn og børnebørn vil huske dig for. For altid.
Af Jens Thejsen og Mette Jørgensen
Praktisk Økologi 1/2007, side 9
Set i børnehøjde mangler mange af nutidens haver mystik og følelsen af det farlige. Men ved hjælp af planter kan man skabe magiske huler, gemmesteder og labyrinter.
Af Lulu Charlotte Harteg Jacobsen
Praktisk Økologi 2/2008, side 26
Den sansemotoriske have styrker børns udvikling, indlæringsevner – og i sidste ende også sociale færdigheder. Men hver aldersgruppe stiller forskellige krav til havens indretning.
Af Stine Müller
Praktisk Økologi 1/2007, side 6
I stedet for at købe frøposer kan en inspirerende leg være at finde frø i køkkenskuffen eller høste dem selv.
Af Anna María Pálsdóttir
Praktisk Økologi 3/2007, side 12
Børns havearbejde skal ske på deres egne præmisser, uden at vi voksne stiller krav til resultatet. Lad deres interesse bestemme, hvor avanceret dyrkningen bliver, og lok glæde og havelyst frem i dem med fælles havelege.
Af Morten Hansen
Praktisk Økologi 4/2008, side 18
En god børnehave handler om rumoplevelse. Den kan man skabe på mange måder – fra et tæppe på jorden til en lille scene, hvor ungerne kan optræde.
Af Jens Thejsen
Praktisk Økologi 1/2007, side 8
Brug alle sanser – også følesansen – til at gå på opdagelse i planteriget og lav top ti-lister over planternes sansekvaliteter. En sjov leg for både børn og voksne.
Af Marianne Leisner
Praktisk Økologi 1/2007, side 32
I Norge har skolehaverne fået nyt liv med projektet »Levende skole«. Tiltaget er en delvis succes, for skolehaven kræver omsorg og engagement, men når det lykkes, er den en pædagogisk oase.
Af Veronica Bay
Praktisk Økologi 1/2007, side 36
Omtale af den internationalt anerkendte skolehave i Californien.
Af Bodil Søgaard
Praktisk Økologi 6/2008, side 30
Vand er et helt enestående stof. Med simple forsøg kan man let illustrere nogle af vandets forunderlige og særegne egenskaber.
Som nyt medlem kan du købe de forudgående årgange til en speciel lav pris – se mere under Bestilling af medlemsskab og Bestilling af årgange.
Her er du: Forsiden > Tidsskriftet > Børn i haven